Hasznos tippek
Hogyan jelentsünk be kárt?
1. Időben.
A legtöbb Biztosítónál az észlelés után 2 napon belül kell a kárt bejelenteni. A kárbejelentéshez szüksége lesz a kötvényszámra.
2. A kár összegének meghatározása.
A kárbejelentéskor a károsodott vagyontárgyak értékét kell meghatározni vagy a javítás költségét megállapiítani, legalább becsléssel.
3. A kár oka.
Sajnos van néhány olyan eset, ami az ügyfélnek kár, de nem biztosítási esemény, vagy az ő szerződése nem terjed ki erre a kockázatra, esetleg nincs biztosítva a károsodott vagyontárgy.
Pl. épületkárt hiába jelentünk be egy csak ingóságot tartalmazó lakásbiztosítási szerződésre.
Ezzel együtt, ha nem vagyunk biztosak abban, hogy biztosításunk kiterjed-e a kérdéses kárra, vagy sem, akkor is inkább jelentsük be, nehogy késedelmes legyen a kárbejelentés.
Keressük a tanácsadót kérdéseinkkel!
4. Kapcsolattartó
Név, telefonszám, email cím, bankszámlaszám fontos lehet a kárbejelentéshez.
5. A kárbejelentés módja
- Számos biztosónál van lehetőség online kárbejelentésre. Ez azért kényelmes, mert gyorsabb, mint a telefonálás, van nyoma, és később is könnyen visszakereshető.
- Telefonon is bejelenthetünk kárt, a biztosítók honlapján megadott telefonszámon, ahol a szerződő azonosítása után a telefonos ügyintéző veszi fel a kárt. Hátránya, hogy hosszú menürendszert kell legtöbbször végighallgatni, előnye, hogy bediktálják az azonnal megképződő kárszámot. Készítsünk papír/cerutát a feljegyzéséhez és a kötvényszámot a bejelntéshez.
- Személyesen. Ügyfélszolgálati irodákban személyesen is bejelenthetjük a kárt. Ez a leglassúbb változat, figyelembe véve az esetleges várakozási időt.
A kárbejelentés előtt hívjuk tanácsadónkat, aki személyes segítséget, praktikus tanácsokat nyújthat.