Hasznos tippek

Hogyan jelentsünk be kárt?

Hogyan jelentsünk be kárt?


1. Időben.

A legtöbb Biztosítónál az észlelés után 2 napon belül kell a kárt bejelenteni. A kárbejelentéshez szüksége lesz  a kötvényszámra.


2. A kár összegének meghatározása.

A kárbejelentéskor a károsodott vagyontárgyak értékét kell meghatározni vagy a javítás költségét megállapiítani, legalább becsléssel.


3. A kár oka.

Sajnos van néhány olyan eset, ami az ügyfélnek kár, de nem biztosítási esemény, vagy az ő szerződése nem terjed ki erre a kockázatra, esetleg nincs biztosítva a károsodott vagyontárgy.

Pl. épületkárt hiába jelentünk be egy csak ingóságot tartalmazó lakásbiztosítási szerződésre. 

Ezzel együtt, ha nem vagyunk biztosak abban, hogy biztosításunk kiterjed-e a kérdéses kárra, vagy sem, akkor is inkább jelentsük be, nehogy késedelmes legyen a kárbejelentés.

Keressük a tanácsadót kérdéseinkkel!


4. Kapcsolattartó

Név, telefonszám, email cím, bankszámlaszám  fontos lehet a kárbejelentéshez.


5. A kárbejelentés módja

- Számos biztosónál van lehetőség online kárbejelentésre. Ez azért kényelmes, mert gyorsabb, mint a telefonálás, van nyoma, és később is könnyen visszakereshető.

- Telefonon is bejelenthetünk kárt, a biztosítók honlapján megadott telefonszámon, ahol a szerződő azonosítása után a telefonos ügyintéző veszi fel a kárt. Hátránya, hogy hosszú menürendszert kell legtöbbször végighallgatni, előnye, hogy bediktálják az azonnal megképződő kárszámot. Készítsünk papír/cerutát a feljegyzéséhez és a kötvényszámot a bejelntéshez.

- Személyesen. Ügyfélszolgálati irodákban személyesen is bejelenthetjük a kárt. Ez a leglassúbb változat, figyelembe véve az esetleges várakozási időt.

A kárbejelentés előtt hívjuk tanácsadónkat, aki személyes segítséget, praktikus tanácsokat nyújthat.